loading...
بالاتر از امنیت
گروه امنیتی افتاب بازدید : 433 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

پيام فوري يا Instant Messaging كه در اصطلاح به آن IM مي گويند يك روش ارتباط انلاين مانند ايميل است . تنها فرق ان با ايميل لحظه اي بودن آن است و براي استفاده از ان بايد يك نرم افزار مانند Yahoo Messenger . AOL Instant Messenger . Messenger MSN يا ... روي سيستمتان نصب شود از انجا كه احيراً هكرها و ويروس نويسان براي ارسال ويروس هاي خود شديداً به انواع مسنجرها علاقه مند شده اند بهتر است در صورتي كه از مسنجري استفاده مي كنيد و يا خيال داريد يكي از آنها را دانلود كنيد نكات اميني زير را رعايت كنيد .

گروه امنیتی افتاب بازدید : 401 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)

اکثریت کاربران رایانه‌های شخصی بارها و بارها قربانی هکرها شده‌اند و اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته است، چه کاربر از این جریان آگاه باشد و چه نا‌آگاه؛ بخشی از تقصیر به گردن خود کاربران است، زیرا با چند اشتباه ساده توانایی هکرها را در نفوذ به رایانه‌های خود افزایش می‌دهند.

 

گروه امنیتی افتاب بازدید : 398 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

چگونه يك ويروس كامپيوتري را از بين ببريم

 حتي براي يك فرد ماهر نيزحذف یک ویروس بدون بهره گيري از يك نرم افزار ضد ویروس مي تواند بسيار مشكل و وقت گير باشد . برخي از ويروس هاي كامپيوتري و نرم افزارهايي كه بدون اجازه بر روي سيستم نصب مي شوند ( مانند نرم افزار هاي جاسوسي ) حتي پس از اينكه شما به كمك يك آنتي ويروس آنرا  يافته و حذف كرده باشيد دوباره خود را برروي كامپيوتر نصب مي كنند . البته در اينگونه موارد مي توانيد با بروزرساني سيستم عامل و آنتي ويروس نصب شده جلوي چنين ويروس هايي را بگيريد .

براي حذف يك ويروس كامپيوتري مراحل زير را اجرا كنيد :

1-    آخرين بروزرساني هاي موجود در سايت مايكروسافت را بر روي سيستم خود نصب كنيد

2-    نرم افزار ضد ويروسي را كه نصب كرده ايد بروزرساني نماييد . پس از آن يك اسكن كامل را توسط آنتي ويروس انجام دهيد .

3-    Microsoft Malicious Software Removal Tool را از سايت مايكروسافت داونلود كرده و پس از نصب انرا اجرا كرده و يك اسكن كامل توسط آن را اجرا كنيد. لینک مربوط جهت داونلود نرم افزار مذکور  :

http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.mspx/

بخاطر داشته باشيد اين نرم افزار از آلوده شدن سيستم شما جلوگيري نمي كند بلكه تنها ويروس ها  و فایلهای مخرب را پاك مي كند

پس به ادمه مطلب برید

گروه امنیتی افتاب بازدید : 398 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

در ابتدا باید یک توضیح کوتاه در مورد این که اصلا ویروس چیه بدم و بعد میریم به سراغ تشخیص این که ایا سیستم ما هم قربانی ویروس ها شده یا نه .

ویروس چیست !؟

ويروس نرم افزار كوچك و كم حجمي است كه از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر شيوع مي يابد . و در عملكرد سيستم اختلال ايجاد مي كند . يك ويروس كامپيوتري ممكن باعث آسيب ديدن فايل ها و پاك شدن بخشي از اطلاعات موجود در سيستم ، استفاده از يك نرم افزار ارسال ايميل جهت انتشار خود به يك كامپيوتر ديگر و يا حتي پاك شدن كليه اطلاعات ذخيره شده بر روي هارد ديسك شود .

اغلب ويروس ها با ضميمه كردن خود به يك ايميل و يا با ارسال يك پيام فوري خود را منتشر مي كنند . بنابر اين شما نبايد هيچگاه فايلهاي ضميمه شده به يك ايميل را باز كنيد مگر آنكه فرستنده ايميل را بشناسيد و يا اينكه منتظر يك ايميل همراه فايل ضميمه باشيد . ويروس مي تواند با تغيير شكل و ماهيت ، خود را در قالب يك تصوير جالب ، كارت تبريك و يا فايلهاي صوتي و تصويري به ايميل ضميمه کند . ويروس همچنين ممكن است هنگام داونلود كردن فايل هايي از اينترنت خود را منتشر كند . ويروس هاي كامپيوتري قادر هستند خودشان را در داخل يك نرم افزار مخفي كنند و يا در متن يك فايل و يا برنامه كاربردي كه شما داونلود مي كنيد قرار گيرند و بدين طريق باعث انتشار خود شوند . به ادمه مطلب برید .

گروه امنیتی افتاب بازدید : 406 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

14 ترفند برای جلوگیری از هک و نفوذ ویروس به کامپیوتر

قصد دارم14 ترفند فوق العاده برای افزایش امنیت سیستم شما معرفی کنیم. ترفندهایی که با اطمینان میتوان گفت امنیت سیستم شما را تا 80 درصد تضمین میکند و با عمل کردن به آنها میتوانید به طور تمام و کمال کامپیوتر خود را ضد ضربه کنید!
به دلیل این که هر روز ترفندهای جدیدی برای ویروسی کردن و هک کردن کاربران کامپیوترهای شخصی به وجود می آید این ترفند نگارنده شده است که باعث افزایش 80 درصدی امنیت کامپیوتر شما می شود.
هر روزه شما هدف حمله ها و خطرهای بیشماری در اینترنت قرار می گیرید که از نظر تعداد می توان 95 تا از هر صد حمله را متوقف کرد ولی همین 5 خطر باعث کاهش امنیت به مقدار 20% می شوند چون این خطرها توسط افراد عادی و تازه کار نیست و عاملان آنها در کار خود بسیار تبهر دارند ، در اکثر موارد می توانند از تمام مرزهای امنیتی بگذرند و به طور کامل به مقصود خود برسند .

 

گروه امنیتی افتاب بازدید : 406 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

کامپیوتر های خانگی امنیت نسبتا مناسبی دارند. اغلب اوقات فرد دیگری با آنها کار نمی کند و تنها مورد استفاده یک فرد قرار می گیرند. اما در مورد استفاده از کامپیوتر های عمومی و همگانی، لازم است مواردی را برای حفظ امنیت رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم. منظور از کامپیوتر های عمومی کامپیوتر های فرودگاه ها، کافی نت ها، دانشگاه ها، کتابخانه ها و حتی کامپیوتر دوست تان است. به طور کلی کامپیوتر هایی که متعلق به شما نیستند و تنها به صورت موقت از آنها استفاده می کنید، کامپیوتر عمومی به حساب می آیند.

در این مطلب به ارائه نکاتی در خصوص رعایت اصول امنیتی هنگام کار با کامپیوتر های عمومی می پردازیم.

 

 

گروه امنیتی افتاب بازدید : 639 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

امنیت سیستم های شخصی یکی از دقدقه های کاربران اینتر نتی هست . که روش ها و متد های زیادی داره که یکی از اون ها استفاده از انتی ویروس ها و فایر وال های به روز و ارجینال میباشد . که متاسفانه به دلیل تحریم کشورعزیزمون این امر  زیاد قابل استفاده نیست .

اما در اینجا ما میتونیم کار های دیگری انجام بدیم . مثلا بستن پورت های باز سیستم . در ابتدا برای اون کسانی که از PORT اطلاع کافی ندارن یک توضیح کوتاه میدم .

به ادمه مطلب برید .

تعداد صفحات : 86

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 599
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 42
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 227
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,184
  • بازدید ماه : 5,727
  • بازدید سال : 9,895
  • بازدید کلی : 568,458